De blunders van Adam Schefter hebben hem geen geld gekost: John Skipper


Adam Schefter heeft de laatste tijd een paar opvallende blunders gehad, maar hij werd er financieel niet door gekwetst.

Dat is volgens voormalig ESPN-president John Skipper, die over de kwestie sprak op de podcast “South Beach Sessions” van Meadowlark Media met Dan Le Batard en voormalig Marlins-president David Samson.

In het gesprek, dat achter de schermen in sportmedia duikt, noemden ze Schefter’s salaris, dat Andrew Marchand van The Post gerapporteerd als zijnde in de buurt van $ 9 miljoen per jaar.

“Absoluut”, zei Skipper, toen hem werd gevraagd of hij dat geld voor Schefter zou hebben betaald, plus $7 miljoen per jaar voor NBA-insider Adrian Wojnarowski.

“Schefter heeft 9-10 miljoen volgers. Dat is waardevol. Wat is waardevol voor ESPN? Sportrechten en nieuws. Dat is hun zaak.”

Samson sprak over hoe gokkers, fantasiespelers, normale fans en mensen die gewoon kennis willen maken met sport, zich aangetrokken voelen tot Woj en Schefter voor informatie.

“Het was zo waardevol voor ESPN dat ze die show nooit zouden verlaten voor een goknetwerk”, zei Samson tijdens een show die werd gesponsord door DraftKings. “Het was allemaal gewoon gedaan om te proberen meer geld te krijgen, en gezien de cijfers, moet ik zeggen dat ze het goed hebben gedaan met Jimmy [Pitaro, ESPN’s chairman].”

Schipper was het ermee eens dat het een “goede zaak was. Ze zijn waardevol voor ESPN, die heeft betaald wat ze nodig hebben om ze te behouden.”

Le Batard vroeg of er journalistiek scrupules waren geweest met ESPN die dat geld aan Schefter betaalde, gezien de verschillende spraakmakende incidenten van “ethische raadsels en slechte vorm” waarvoor hij zich het afgelopen jaar heeft verontschuldigd.

“Ik denk niet dat het hem financieel iets heeft gekost, de problemen die hij had”, zei Skipper.

Adam Schefter tekende een deal met ESPN die volgens Andrew Marchand van The Post $ 9 miljoen per jaar waard is.
Adam Schefter tekende een deal met ESPN die volgens Andrew Marchand van The Post $ 9 miljoen per jaar waard is.
Getty Images

Eerder deze maandverontschuldigde Schefter zich voor het zeggen dat Dwayne Haskins als NFL-speler worstelde met het aankondigen van de dood van de voormalige quarterback door overreden te worden op een snelweg in Florida.

“Ik wou dat ik die tweet terug kon hebben”, zei Schefter in zijn podcast. “De focus had op Dwayne moeten liggen – wie hij was als persoon, echtgenoot, vriend en nog veel meer. Ik wilde mijn excuses aanbieden aan Dwayne’s familie, zijn vrienden, de spelers in de NFL en mijn condoleances aanbieden aan iedereen die dicht bij Dwayne staat.”

Deze tweet kwam nadat zijn nieuwe ESPN-deal was afgerond.

Voormalig ESPN-president John Skipper zei dat de blunders van Adam Schefter hem financieel niet hebben gekost.
Voormalig ESPN-president John Skipper zei dat de blunders van Adam Schefter hem financieel niet hebben gekost.
Getty Images voor Fast Company

In oktober, Schefter verontschuldigde zich voor het verzenden van een volledig verhaal aan voormalige Washington Commanders GM Bruce Allen een decennium geleden om feiten over de NFL-uitsluiting te bespreken, en noemde hem “Mr. Editor.” De e-mail werd opgegraven door de Los Angeles Times nadat deze was ontdekt in het onderzoek van de competitie naar het wangedrag van de franchise op de werkplek.

“Er worden terechte vragen gesteld over mijn rapportage-aanpak over een NFL-uitsluitingsverhaal van 10 jaar geleden”, zei Schefter in een verklaring die werd vrijgegeven via ESPN PR. “Voor alle duidelijkheid: het is gebruikelijk om de feiten van een verhaal met de bron te verifiëren voordat je het publiceert om zo nauwkeurig mogelijk te zijn. In deze zorg heb ik de zeldzame stap genomen om het volledige verhaal vooraf te sturen vanwege het complexe karakter van de cao-onderhandelingen. ”

Schefter was in november beschuldigd van “journalistieke wanpraktijken” door de advocaat van een vrouw die Dalvin Cook beschuldigde van huiselijk geweld.

Schefter’s eerste tweet over de kwestie bracht Cook’s kant van het verhaal over, maar niet die van de aanklager, door de agent van Cook te citeren die zei dat de teruglopende Vikingen het slachtoffer waren van huiselijk geweld en afpersing.

“In een geval als dit is het belangrijk om alle partijen te bereiken voor informatie en commentaar”, zei Schefter op “SportsCenter.” ‘Toen ik gisteravond de informatie kreeg, heb ik dat niet gedaan. Ik had beter mijn best kunnen doen om de andere mensen te bereiken, vooral over een verhaal dat zo gevoelig en belangrijk is als dit. Deed dat niet goed en het is een herinnering om het rustiger aan te doen in deze wereld.”

Afgelopen maart kreeg Schefter een terugslag voor zijn formulering van een tweet toen een Texaanse grand jury besloot Deshaun Watson niet aan te klagen in verband met talloze beschuldigingen van seksueel wangedrag door massagetherapeuten.

“Dit is de reden waarom Deshaun Watson vanaf het begin een politieonderzoek verwelkomde: hij voelde dat hij wist dat de waarheid aan het licht zou komen”, tweette Schefter. “En vandaag heeft een grand jury hem niet aangeklaagd voor een van de strafrechtelijke klachten.”

Schefter verontschuldigde zich voor zijn woordkeuze.

“Dit was een slecht geformuleerde tweet die een behoorlijke reactie verdient. Het was bedoeld om vanuit de POV inzicht te geven in de strategie van het juridische team van Watson,” Hij schreef. “Ik had duidelijker moeten zijn. Zoals juridische experts hebben uitgelegd, betekent het ontbreken van een aanklacht alleen niet dat iemand onschuldig is.”

Tussen de blunders door was Schefter een scoopmachine. Hij was de eerste die meldde dat Watson was verhandeld aan de Browns. Hij is een dynamisch talent op televisie, waar hij het hele jaar door talloze uren aan zendtijd vult. ESPN zou het enorm moeilijk hebben gehad om hem te vervangen, en ook intern staat hij erom bekend dat hij collega’s vriendelijk en respectvol behandelt.

Skipper werkte 20 jaar bij ESPN, trad in 1997 in dienst als SVP bij ESPN the Magazine en werkte zich op tot president van het bedrijf in 2012. Hij nam ontslag in 2017, citeren van middelenverslaving. Schipper later vertelde ESPN boekauteur Jim Miller dat hij het slachtoffer was van een cocaïneafpersingscomplot.

Na zo’n 2,5 jaar voorzitter te zijn geweest van streamingdienst DAZN, lanceerde Skipper begin 2021 Meadowlark Media met Le Batard.



Leave a Reply

Your email address will not be published.